10 AŞAMADA STRESİNİZİ ATIN!

10 AŞAMADA STRESİNİZİ ATIN!

Stresi kolayca yenebilmek için günlük hayatta uygulanacak 10 pratik öneri.

1- Doğru nefes almayı öğrenmelisiniz. Doğru nefes, ağır, derin ve sessiz olmalıdır. Nefes verirken gerginliğinizin kaybolup, vücudunuzun gevşediğini ve rahatladığınızı hissedin. Nefesi burundan alıp, ağızdan verin.

2- Günde 10-15 dakikalık düzenli fiziksel egzersiz stresinizi atar. 30 dakikalık egzersizin stres puanını % 25 azalttığı saptanmıştır.

3- Yeterli ve dengeli beslenin. İdeal kilonuzu koruyun, aşırı yağ, şeker ve tuzdan kaçının. Yiyeceklerinizi küçük lokmalar halinde yavaş ve iyice çiğneyerek yiyin. Bol bol su için.

4- Akşam aynı saatlerde uyuyup sabah da aynı saatlerde uyanmayı bir alışkanlık haline getirin.

5- Yatağa uyumak için yatın. Sıkıntı, üzüntü, başarısızlık veya hataları yatakta düşünüp çözüm aramayın.

6- Gün içinde yaşadığınız güzel anlardan 5 tanesini tekrar hatırlayarak uykuya bu şekilde dalmaya çalışın.

7- Kendinizle olumlu diyaloglar kurun. Barışçı ve iyi niyetli olun.

8- Problemi saptayıp, küçük parçalara ayırın. Çözüm için seçenekleri belirleyin ve bir tanesini seçip uygulayın. Olumsuz bir sonuç çıkarsa başka seçenekleri deneyin. Umutsuzluğa kapılmayın mutlaka uygun bir çözüm vardır. Hep hatırlayın. Başarısız olan 'siz' değilsiniz, seçtiğiniz 'yöntem' . Yöntemi değiştirip başarıya ulaşabilirsiniz.

9- Stres yaratan durum veya durumları içinize atmayın, Bu sıkıntıları, yaşadığınız olayların sizde hissettirdiği duyguları, ilgili kişilerle paylaşın.

10- Öfkeliyken ani kararlar vermeyin. Öfkeliyken salgılanan hormonlarınız sağlıklı düşünmenizi engeller. Karar alırken soğukkanlı olun.

04.03.2014