BEL AĞRISI NEDİR ve DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

BEL AĞRISI NEDİR ve DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

 Bel ağrısı hemen hepimizin hayatta en az bir kez karşılaştığı bir sorundur. En sık nedeni yanlış duruş ve kötü kullanımdır. Omurgamız omur kemiklerinin üst üste dizilimi ile oluşur, omurların arasındaki disklerin zorlanma sonucu bağları zorlaması sonrasında omuriliğe ve bacağa giden sinirlere bası olur. Bacaklarda uyuşma, ağrı görülebilir.

Belimizi basit önlemlerle koruyarak ve düzenli egzersiz yaparak bel sağlığımızı koruyabiliriz.

 

1)AYAKTA DURUŞ: Dik durun, omuz ve kalçanız simetrik dursun, her iki ayağa eşit yük verin. Çene ve karnınızı içeri çekin. Ayaklar arası 10-15 cm açık ve dizler hafif bükük olmalı.

 

2) UYUMA: Yastık ince olmalı boyna kadar gelmeli. Yatak orta sertlikte olmalı. Karın üstü yatmak zararlıdır. Ağrılı dönemlerde sırt üstü yatıp belinizin ve dizlerinizin altına, yan yatışta da bacaklarınızın arasına yastık koyabilirsiniz. Bu pozisyon ağrınızı azaltacaktır.

 

3) OTURMA: Bel çukurunuzu yastıkla destekleyin, kalçalarınız oturduğunuz yere dayansın. Dizler ve kalçalar 90 derece açı yapmalı, ayak tabanlarınız yerle tam temas etmeli.

 

 

4)AĞIRLIK KALDIRMA: Ayaklar ayrık bir ayağınız hareket edeceğiniz yön doğrultusunda önde olmalıdır. Çömelerek yükü alın kaldırırken yanlara dönmeyin. Bırakırken tekrar çömelin. Yükleri çekmek yerine itmeyi tercih edin, itmek bele daha az zarar verir.

 

5)GÜNDELİK İŞLER: Yükü her iki ele eşit dağıtın, ayakta uzun iş yaparken (ütü, bulaşık gibi) bir ayağınız önde olsun ve ayaklara sırayla yük verin.

 

 

6)SİGARAYI BIRAKIN: Sigara kanlanmayı bozarak bel ve boyun ağrısı yapabilir.

 

7)SPOR: Futbol, basketbol, tenis gibi sporlar ani harekete neden olur ve beliniz için zararlı olabilir. Düzenli ve ritimli kısa mesafe yürüyüşler, karın ve bel kuşağını güçlendirici egzersizler şikayetlerinizin ortaya çıkmasını önleyecektir.

 

 

20.03.2014