Duruş Bozukluğu Boyun ve Bel Ağrılarına Neden Oluyor

Duruş Bozukluğu Boyun ve Bel Ağrılarına Neden Oluyor
Bilgisayar karşısında geçirilen uzun saatler , bel ve boyun ağrılarından şikayet edenlerin sayısını her geçen gün biraz daha artırıyor . Bu şikayetlerin temelinde ise , genellikle duruş bozukluğu yer alıyor. Aşağıdaki basit düzenlemelerle doğru duruşu sağlayabilirsiniz.
1 . İDEAL VÜCUT YAPISINI SAĞLAYIN:" Ağaç yaşken eğilir " sözünü unutmamak gerekiyor . Bu nedenle , duruş bozukluğunun önüne geçilmesi için çocukluk çağında edinilecek alışkanlıklar önemli rol oynuyor . Küçük yaşlardan itibaren , çocuklara ideal duruşun öğretilmesi gerekiyor . Yaşına uygun spor yapması sağlanarak , kas ve eklem yapısı güçlendirilmeli . Sırt , bel ve boyun kaslarını güçlendiren sporlar , duruş bozukluğunu önlüyor . Yüzme ise omurga dostu sporlar arasında ilk sıralarda yer alıyor.

2 . ÇOCUKLARA AĞIR ÇANTA TAŞITMAYIN:Özellikle gelişme çağındaki çocukların her gün , taşıyamayacakları kadar ağır çantalarla okula gidip gelmesi duruş bozukluğuna yol açıyor . Bu nedenle çekilebilen , tekerlekli çantalar kullanılması öneriliyor . Çünkü bir çocuğun taşıyabileceği yük en fazla , kilosunun yüzde 10-15 ' i olabiliyor .

3 . ÇALIŞMA ORTAMINIZI YENİDEN DÜZENLEYİN:Bütün gün masa başında çalışan kişilerin ofis ortamlarını kendilerine göre düzenlemesi öneriliyor . Bilgisayar ekranı ile başlarını aynı seviyede tutmaları gereken bu kişilerin , yükün her iki kalçaya da eşit dağıldığı , bel ve sırtın dik olduğu ideal oturma şeklini benimsemeleri gerekiyor . Ayrıca her iki ayağın da yere temas ederek , çalışma sırasında masaya yakın oturmanın sağlanması da duruş bozukluğunun ortaya çıkışını engelliyor. Oturulan koltuğun kolçaklı , sırt kısmının da omurga eğriliklerine uygun kaviste olması gerekiyor . Saat başı ayağa kalkarak hareket etmek de duruş bozukluğunu önleyebiliyor.

4 . YATIŞ POZİS YONUNUZU DÜZELTİN: İdeal yatış şekli " Uygun yastık kullanımı ile sırtüstü ve bacakları hafifçe kırarak " şeklinde ifade edilse de , herkesin rahat ettiği uyuma pozisyonu farklı oluyor . Üstelik gece boyu yatış şekli sürekli değişiyor . Bu nedenle de , yatak ve yastık seçiminin önemi ortaya çıkıyor . Yatağın çok sert olmaması gerekiyor . Sanıldığı gibi beli ağrıyan kişinin sert zemin de yatması doğru değil . Ama uyuma pozisyonunda kişi yatağa da gömülmemeli . Sırtüstü yatarken yastığın boynunuzu arkaya yatıracak kadar alçak , öne düşürecek kadar da yüksek olmaması öneriliyor . Yan yatarken de , omuz ile boyun arasında oluşan boşluğun uygun biçimde doldurması gerekiyor.

5 . BEL VE KARIN KASLARINIZI GÜÇLENDİRİN: Düzenli spor yapmak duruş bozukluğunu önlemeye yardımcı oluyor . Özellikle be den gücüyle çalışan , ağır yük kaldıran kişilerin bel bölgesinde çok erken dejenerasyonlar başlıyor ; bel fıtığı ya da bel kayması görülüyor . Bu kişilerin yükleri yardımla taşımaları , bel ve karın kaslarını da güçlendirmeleri gerekiyor . Daha da önemlisi , taşıyabileceklerinin üzerinde bir yükün altına girmemeleri gereken bu kişilerin , kilolarını da kontrol altında tutması öneriliyor .
 
26.08.2013