Gripten Korunma Yolları

Gripten Korunma Yolları

Hasta Kişilerle Yakın Temasta Bulunmayın
Grip virüsü bulaşan kimse, grip belirtileri başlamadan 1 gün önceden başlayıp hastalık belirtileri kaybolmaya başladıktan 5 gün sonraya kadar hastalığı bulaştırabilir. Bu süre çocuklarda iki katı kadar uzar.
Hasta birinin olduğunu düşündüğünüz ortamlarda bulunmak zorundaysanız , gripten korunmak için o kişiyle çok yakın temasta bulunmayın( grip 1-2 metreye kadar hava yoluyla hasta kişiden size bulaşabilir), temiz havaya çıkmayı ihmal etmeyin,az sıklıkla tokalaşın ve yemek öncesi, tuvalet sonrası el yıkamak gibi kişisel temizlik kurallarına uyun.
Çevrenizde hasta olan kişileri  hapşırırken mendil kullanma ve hapşırma sonrası ellerini yıkama konusunda uyarın.


Hava Kirliliğine Dikkat Edin

Sonbaharda hava aniden kuruyarak solunum yolu hastalıklarına davetiye çıkarıyor. Viral olan bütün hastalıklar, ani ısı düşmesiyle ortaya çıkıyor. Kuru ortam ve hava kirliliği ile bütün virüsler hızla çoğalıyor. Bu nedenle, kirliliğin yoğun olduğu günlerde yanınızda atkı ya da ağzınızı kapatabilecek bir nesne bulundurmalı ve mümkünse ağız yerine burundan nefes almalısınız. Mümkün olduğunca yazdan kalan bu sıcak günlerin tadını çıkarın.
Bulunulan ortamın sık sık havalandırılması, hastanın kalabalık ortamlarda bulunması gerektiğinde maske kullanması hastalığın yayılımının önlenmesine katkı sağlar.


Sebze - Meyveyi Çok Tüketin
Sebze sevmeyen çocuklar için, sebzeleri blenderden geçirip sebze çorbası ya da sebzeli köfte hazırlayıp tüketmesini sağlayabilirsiniz. Kış mevsiminde meyve tüketimi çok önemli çünkü bu mevsimin meyveleri özellikle C vitamininden zengin, vücut direncini arttırıcı özellikteki meyvelerdir.


Uyku Düzenine Dikkat Edin
Uyku düzenine dikkat etmelisiniz. Düzensiz ve az uyku uyuyan çocukların vücut direnci zayıfladığı için hastalıklara yakalanması daha kolay olmaktadır.


Kötü Alışkanlıklarınızı Terk Edin
Paketlenmiş ve işlenmiş hazır gıdaların, kafeinin, alkolün ve sigaranın fazla tüketimi bağışıklık sistemimizi tehlikeye sokan zararlı alışkanlıklardır. Bunları azaltarak yerlerine tam gıdalar, ekinezya ve zencefil gibi bitkisel çaylar, taze meyve ve sebze suları koyun. Bu şekilde bağışıklık sisteminize ve vücudunuzun işleyişine destek verin.


Grip Aşısı Yaptırın
Grip aşısı yaptırmadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Sonbaharda nezle, grip gibi viral enfeksiyonlar daha sık görülüyor. Özellikle yaşlı, çocuk ve kronik hastalığı olanların grip aşısı yaptırması öneriliyor.


C Vitamini ve Çinko Takviyesi Alın
Taze sebze ve meyvelerde bulunan C vitamini, bağışıklığı güçlendiren en önemli kaynaklardan biri. Sonbaharda yetişen yeşil soğan, pırasa, kereviz gibi sebzeler, C vitamini ve antioksidan açısından oldukça zengin. Bu aylarda, içinde bağışıklığı güçlendirecek çinko maddesi bulunan bezelye, kestane, ceviz ve fındığın da tüketilmesi öneriliyor.


Hastalıkların tedavisini ihmal etmeyin
Bağışıklık sistemini yorduğu için mevcut hastalıkların ihmal edilmeden tedavi ettirilmesi gerekiyor. Özellikle kronik hastalığı olanlar, yaşadıkları en ufak bir şikayette bile doktorlarına danışmalılar.


Protein ağırlıklı beslenin
Beslenme sırasında alınacak besinlerin türü önemli. Kış aylarında metabolizma zayıflıyor ve bu nedenle enfeksiyonlara karşı direnç oluşuyor. Özellikle protein grubu, çocuklar için çok yararlı besin ögeleri içeriyor. Hayvansal gıdalardan elde edilen proteinler arasında et, süt ve yumurta bulunuyor.


Çok miktarda su için
Su bütün besinleri ve atıkları vücutta kan ve lenf sıvıları yoluyla taşıyan bir çözücüdür. Günde en az iki litre su içmek besinlerin hücrelerimize nüfuz etmesine, atıkların boşaltılmasına, bizi hasta eden bakterilerin ve virüslerin etkisiz hale gelmesine yardımcı olur. Bu yüzden hala bulabiliyorken bu doğal mucizeyi tüketmeyi ihmal etmeyin.


KAYNAK doktorsensin.com

28.11.2012