Işık Açıkken Uyumanın Zararları

Işık Açıkken Uyumanın Zararları

"Melatonin" hormonu sık duyduğumuz bir terim değil ama önemi büyük. Açık bırakılan lamba ya da televizyon karşısında uyumak, bu hormonun salınımını engelliyor. Bu hormonun eksikliği ise kansere neden oluyor. Ayrıca çocuklarda büyümeyi olumsuz etkiliyor ve yetişkinlerde aşırı yaşlanmaya sebep oluyor.
Melatonin hormonu, hücreleri yeniliyor, bağışıklık sistemini düzenliyor, vücudun biyolojik ritmini ayarlıyor. Ancak bu hormon ışığı sevmiyor. Bu yüzden karanlıklar hormonu olarak da adlandırılıyor.
Melatonin hormonunun, çocukların büyümesinde çok etkili olduğu biliniyor. Bu sebeple aydınlıkta değil, karanlıkta uyuyan çocuklar daha sağlıklı büyüyor. Çünkü, Melatonin hormonu sadece geceleri ve karanlık ortamda salınıyor.
Melotanin, yetişkinler için de önemli. Tamamen karanlık bir ortamda uyumayan yetişkinlerde; yorgunluk hissi, iştahsızlık, zihinsel ve fiziksel performans kaybı, hafızada azalma gibi bulgular ortaya çıkabiliyor.
Işık Açıkken Uyumak Kabus Görmeye Sebep Oluyor
Uyku ortamının düzeninde dikkat edilmesi gereken en önemli husus ortamın ışıksız olmasıdır. Işıkla uyumak uykunun kalitesini azaltan bir unsurdur. Işık açık uyumak, fazla ışık veren gece lambası kullanmak uykunun derinliğini etkiler, düşünülenin aksine karabasan ya da diğer uyku bozukluklarının ortaya çıkmasına neden olur.
Ruh ve Beden Sağlığınız için Aşağıdaki Önerileri Dikkate Alınız:

  1.   Gece mutlaka karanlık ortamda uyuyun.
  2.   Gece lambası kullanmayın. Zaruriyse solgun kırmızı ışık olanları tercih edin.
  3.   Erken yatarak hücreleri yenileyen melatonin hormonunun tam salgılanmasını sağlayın.
  4.   Televizyon karşısında uyumayın.
  5.   Akşam çalışmalarınızı mümkünse gündüze kaydırın.
  6.   Vişne, lahana, badem gibi melatoninden zengin besinler tüketin.


Kaynak www.toplumsalanaliz.net/

24.12.2012