KEMİK ERİMESİ ( OSTEOPOROZ )

KEMİK ERİMESİ ( OSTEOPOROZ )

 Kemik erimesi (osteoporoz) kemik kütle ve kalitesinin azalması ile giden iskelet sistemimizin hastalığıdır. Küçük bir travma veya düşme sonrasında kırık riskini artırır ve yaşam kalitesini düşürebilir. Bu kazalardan korunmak basit önlemlerle mümkündür. Önlemler:

 
1.     Kaymayan ve tabanı çok kalın olmayan ayakkabıları tercih edin. Terlik giymekten kaçının.
 
2.     Evde kullandığınız bölümleri yeterli miktarda aydınlatın. Geceleri özellikle tuvalet istikametinde bir ışığı açık bırakmalısınız.
 
3.     Yürüyüş alanlarınızda küçük paspas ve halı olmamalıdır, bunlar takılma ve düşme riskinizi artırır.
 
4.     Merdivenlere tutunma yeri olmalıdır, banyo ve tuvalette kaymaz paspaslar kullanmalısınız.
 
5.     Uyku veya dengesizlik gibi yan etkileri olan ilaçların yerine başka ilaçlar kullanmak için doktorunuza danışın.
 
6.     Düzenli göz ve kulak kontrol muayenesi olmalısınız.
 
7.     Birçok eklemi çalıştıran ve vücudun dengesini de artırmaya yarayan bir egzersiz programına başlamalısınız.
 
 
BESLENME ÖNERİLERİ:
 
1) Her gün mutlaka taze meyve ve sebze yiyin.
2) Bitkisel hormonlar bakımından zengin soya fasulyesi ürünleri, kereviz, yeşil ve sarı sebzeler (lahana gibi) ve bezelye, mercimek, bakla, çalı fasulyesi, gibi baklagillerden daha fazla tüketmelisiniz.
3) Esansiyel yağ asitleri temini için sert kabuklu yemiş, kepekli tahıl, koyu yeşil yapraklı sebze ve balık yemelisiniz. Omega-3 balık yağları içeren vitamin tabletlerinden alabilirsiniz.
 
4) Et tüketimini günde yaklaşık 100 g ile sınırlayın.
5) Tuz, şeker tüketimini en aza indirin.
6) Kahve ve kola gibi kafeinli içeceklerin tüketiminden kaçının. Bol su ve sıvı tüketin. Bu  organlarınızın daha iyi çalışması için gereklidir.
 
7) Olabildiğince ev yemekleri yiyin. Hazır yemekler, işlenmiş gıdalar ve katkı maddelerinden kaçının.
 
22.02.2014