Kış Hastalıklarını Kapı Dışında Tutacak Önlemler

Kış Hastalıklarını Kapı Dışında Tutacak Önlemler

Kış aylarının soğuk ve yağışlı günleri yaklaşırken hastalıklar da artış göstermeye başlıyor. Özellikle gribal enfeksiyonlar, soğuk algınlığı, bronşit ve zatürreye çok dikkat edilmesi gerekiyor. Bu hastalıklarla mücadele etmek için hastalanmadan gerekli tedbirleri almak önem taşıyor.

Kış aylarında artış gösteren hastalıkların temel nedeni, hijyen ve temizlik bakımından uygun olmayan yerlerde ve kişilerle birlikte bulunmaktır. Bu nedenle hangi mevsimde olursa olsun hijyenik ve temiz yerlerde bulunmaya özen gösterin. Toplu kullanım alanlarında bulunduysanız ve böyle alanlardaki kişi ve nesnelerle temas ettiyseniz ellerinizi mutlaka iyi bir şekilde yıkayın. Ellerinizi yıkamadan kesinlikle ağız, burun ve göz bölgenize sürmeyin. Böylelikle dışarıdan kapabileceğiniz mikropları, mümkün mertebe engellemiş olacaksınız.

Bulunduğumuz ortamda hali hazırda hasta kişiler varsa o kişilerle temas halinde bulunmaktan kaçınmalı, bu ortamda uzun süre kalmamalısınız. Hasta kişinin öksürme ve aksırma anlarında yaydığı mikroplardan kendinizi uzak tutmalısınız.

 

Antioksidan ve probiyotik tüketin

Dengeli beslenme, kaliteli uyku, düzenli egzersiz, temiz hava ve stresten uzak bir yaşam ile bağışıklık sistemi kuvvetlendirilebilmektedir. Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek için özellikle antioksidan ve probiyotik tüketimi önemlidir. Bu nedenle mevsim geçişlerinde vitamin ve mineral deposu olan sebze ve meyve grubuna özellikle önem vermek, vitamin ve mineralleri doğal ve doğru kaynaklardan almak gerekmektedir. Takviye amaçlı aşırı dozda ve kontrolsüz kullanılan vitaminler ise başka hastalıklara davetiye çıkarabilmektedir.

Fazla D vitamini halsizlik, C vitamini ishal yapıyor

Özellikle yağda eriyen vitaminler ( A,D,E ve K vitamini) ihtiyaçtan fazla kullanıldığında ciddi sonuçlar doğurabilir; çünkü bu vitaminler vücutta depo edilmektedir. Özellikle D vitamininin yüksek doz kullanılması toksisiteye sebep olup vücutta kalsiyum yükselmesine, şiddetli halsizlikten böbrek taşı oluşumuna çok su içme ve çok idrara çıkma gibi şikayetlere neden olurken, A vitamini kontrolsüz kullanımı özellikle gebelerde doğumsal anomalilere sebep olmaktadır. E ve K vitamini yüksek doz kullanımı ise pıhtılaşma sorunlarına yol açmaktadır. Özellikle kan sulandırıcı ilaç kullanan hastaların bu vitaminleri tüketirken çok dikkatli olmaları ve hekimlerine danışmaları gerekmektedir. C vitamini ise yine antioksidan vitaminlerden olup kış mevsiminde hastalıklardan korunmak için en çok kullandığımız vitamin olmasına rağmen aşırı tüketiminde böbrek taşı oluşumuna ve ishale sebep olabilmektedir. Böyle durumlarda mutlaka uzman bir hekime danışmak gerekmektedir.

Alkol, sigara ve kafein gibi zararlı alışkanlıklar, vücut işleyişinizi bozarak hastalıklara daha açık hale getirir. Bu nedenle özellikle kış aylarında gelen soğuklarla birlikte hastalıklara daha kolay yakalanmak istiyorsanız, bu alışkanları bırakarak vücut direncinizin artmasına yardımcı olun.

Bu tedbirler sizi koruyor

Soğuk havaların yaklaştığı bu günlerde bağışıklık sistemimizi güçlendirmek, hem hastalıklardan korunmayı hem de hastalığı çabuk atlatmayı sağlamaktadır. 10 maddede sizi sağlıklı kılacak öneriler şunlardır;

  1. Günde ortalama 6-8 saat kaliteli uyku uyuyun.

  2. Fiziksel ve ruhsal stresten uzak durun.

  3. Her grup besinden dengeli ve yeterli beslenin.

  4. Vücudunuz için en uygun egzersizi belirleyip düzenli olarak yapın

  5. Günde en az 2,5-3 litre sıvı tüketin.

  6. Herhangi bir şikayetiniz olmasa dahi sağlık kontrolünüzü düzenli olarak yaptırın.

  7. Tüm tütün ürünlerinden ( sigara, nargile, puro, pipo, vs. ) uzak durun.

  8. Doktorunuz önermediği sürece gereksiz antibiyotik, vitamin veya takviye gıda ekstreleri kullanmayın.

  9. Hava koşullarına uygun giyinmeye özen gösterin.

  10. Pozitif düşünün ve sevdiklerinize zaman ayırın

Kış Hastalıklarını Kapı Dışında Tutacak Önlemler
17.01.2018