Mevsimsel Değişikliklerin Ruh Halimize Etkileri

Mevsimsel Değişikliklerin Ruh Halimize Etkileri

Mevsim değişikliğinin, insan ruh hali üzerindeki etkilerini anlatan pek çok  örnek bulabiliriz.

Mevsim değişiklikleri tüm canlılar da olduğu gibi insan üzerinde de fiziksel ve ruhsal değişimler yaratıyor.Işık görmeyen bir bitki solar. Aynı şekilde ışık yardımıyla salgılanan hormonlar insanın daha aktif ve canlı olmasını sağlar. Bazı hormonlar karanlık ortamlarda daha fazla salgılanırken, bazı hormonlar ise insan metabolizması gereği güneş ışığı gördüğünde daha fazla salgılanıyor.Güneş ışığının insanın ruhsal ve fiziksel enerjisini artırdığı artık bilimsel bir gerçeklik. 
Ayrıca mevsimsel değişiklikler bir anda insanın alıştığı düzenden farklı bir düzene geçmesine sebep olur ve uyum sağlamakta güçlük çekilir.

Psikolojik etkilerinin yanında mevsimsel depresyon biyolojik olumsuzluklara da neden olur mu?

Mevsimsel depresyonda da depresyonda yaşanan biyolojik sorunlar yaşanır. 
  • Yorgunluk, halsizlik, 
  • Vücutta ağrılar, 
  • Uyku bozukluğu,
  • Dermatolojik sorunlar, 
  • İştah kesilmesi ya da artışına bağlı kilo azalması ya da artışı, 
  • Saç dökülmeleri,
  • Enerji azlığı,
  • Cinsel enerjide azalma gibi?
Ayrıca depresyon ile birlikte vücut direnci düştüğü için mikrobik hastalara yakalanma riskimizde artar. 

Mevsim dönüşümlerinde kendimizi zinde ve pozitif tutabilmemiz için neleri yapmalı, neleri ise yapmamalıyız?

Enerjimizi arttırmak için;
Öncelikle yapabildiklerimizin ve yapamadıklarımızın farkına varıp, kendimizi olduğumuz gibi kabul edebilmeliyiz. 
  • Düzenli egzersiz yapılmalı,
  • Uyku saatlerine dikkat ve özen gösterilmeli,
  • Sağlıklı beslenmeye önem verilmeli,
  • İş dışında hobiler edinilmeli,
  • İş sırasında molalar verilmeli,
  • Sosyal ilişkiler kurulmalı,
  • Fırsat buldukça güneş ışığından yararlanılmalı,
  • Mutlaka kısa süreli de olsa tatil yapılmalı,
  • Fiziksel ve ruhsal bakım yapılmalı,
  • Duygular bulaşıcıdır, neşeli ve keyifli arkadaşlarla beraber olunmalı,
  • Olumlu düşünceler geliştirilmeli,
  • Yüksek beklentilerden kaçınılmalı,
  • Her gün ılık bir duş alınmalı,
  • Alkollü içkiler aşırı tüketilmemeli,
  • Geçmişe takılmak ya da gelecekle ilgili kaygılanmak yerine o an yaşanmalı,
  • Hedefler belirlenmeli
15.04.2013