Sağlıklı Yaşam İçin 6 Altın Besin

Sağlıklı Yaşam İçin 6 Altın Besin

 

Koyu Yeşil Yapraklı Lifli Sebzeler Diyabet Riskini Düşürür 
  • Yarım kilosunda yalnızca 100 kalori içerirler ve besin açısından çok yoğunlar. Bol miktarda yerseniz kan damarlarınızı korur ve diyabet riskini düşürür. 
  • Yeşil sebzelerdeki kalorinin büyük kısmı proteinden gelir. 
  • Folik asidin doğal formu olan folat?ı çok miktarda içerirler. Ayrıca kalsiyum, az miktarda da olsa omega 3 yağ asitleri de bulunur. Ayrıca özellikle lutein ve zeaxantin olmak üzere karotenoid denilen antioksidan pigmentleri yüksek miktarda içerirler. Lutein ve zeaxantin yaşa bağlı görme kaybını önlemek için gereklidirler. 
  • Brokoli, çin lahanası ve karalahana da bu gruba ait sebzelerdir. 
  • Glukozinatlar; ancak çok iyi çiğnendikleri veya ezilip parçalandıkları zaman ortaya çıkarlar ve kimyasal bir tepkimeyle izotiyosiyanatlara dönüştürülürler. Çok güçlü anti-kanser etlileri vardır. İnflamasyonu, oksidatif stresi azaltırlar, yeni damar oluşumunu önlerler ve böylece kanserli hücreleri öldürürler. 
 
Soğan Mide ve Prostat Kanseri Riskini Düşürür 
  • Soğan ve beraberinde pırasa, sarımsak, arpacık soğan, yeşil soğan kalp damar ve bağışıklık sistemi, bunun yanı sıra anti-diyabetik ve anti-kanser etki gibi yararlı etkileri olan Allium grubu sebze ailesine aittir. 
  • Allium sebzelerin ortak özellikleri içerdikleri organosülfür bileşenlerdir. İzotiyosiyanatlara benzer şekilde bu bileşenler, soğan doğrandığında,ezildiğinde, rendelendiğinde ortaya çıkar. 
  • Epidemiyolojik çalışmalar Allium sebzelerin tüketiminin arttığı durumlarda mide ve prostat kanserlerinin riskinde düşüş olduğunu göstermektedir. 
  • Bu organosülfür bileşenleri karsinojenleri detoksifiye ederek, kanserli hücrenin büyümesini duraklatarak, yeni damar oluşturmasını bloke ederek yararlı etkilerini gösterir. 
  • Kırmızı soğan ise yine 25 değişik antosiyanin içerir. Kuersetin büyüme ve çoğalmasını baskılayarak kolon kanser hücrelerinin ölümünü sağlar. Flavonoidler de anti-inflamatuar etkileriyle yine kanserden korunmaya yardımcı olur. 
 
Mantar Meme Kanseri Riskini % 64 Düşürür 
  • Düzenli olarak mantar yemek meme, mide ve kolorektal kanser riskinde azalma demektir. Yakın zamanda Çin?de yapılan bir çalışmada günde 10 gram mantar yemenin(günde 1 adet) meme kanseri riskini %64 düşürdüğü gösterildi.Daha da etkileyici bir korunma her gün 10 gr mantar ve yeşil çay içildiğinde görüldü. 
  • Beyaz, krimini, portobello, istiridye, shiitake,maitake, reishi mantarlarının hepsi anti-kanser etkilidirler. 
  • Bazıları anti-inflamatuar etkileri, bağışıklık sistemini güçlendirmeleri, DNA hasarından korumaları, kanser hücre büyümesini yavaşlatmaları, kanser hücresinin programlı ölümüne neden olarak ve yeni damar oluşturmasını engelleyerek bu etkilerini gösterirler. 
  • Aromataz inhibitörleri östrojen üretimini bloke ederler. Bu bileşenler mantarların meme kanserini önleyici etkisinin büyük kısmından sorumludur, zira aromataz inhibitörü ilaçlar halen meme kanseri tedavisinde kullanılmaktadır. Aromataz inhibtörü içeren mantarların her gün düzenli tüketimi meme kanserinden korunmada etkilidir. 

 
Çilek Hafızayı Güçlendirir 
  • Yaban mersini (blueberry), çilek ve ahududu ev frambuazı tatlı ve sulu, az şekerli, düşük glisemik indeksli ve besinler açısından çok zengindirler. 
  • Güzel renklerinin anlamı antioksidan vitaminlerin deposu oldukları anlamına gelir. 
  • Gerçekten de çilekgiller yiyebileceğiniz en faydalı yiyeceklerdir. Ve mevcut tüm yiyecekler ve meyveler içinde en yüksek antioksidan vitamin içerenlerdir. 
  • Bu antioksidan vitaminler kalp damar sağlığını koruyucu-örneğin yüksek tansiyonu düşürürler ve anti-kanser etkilidirler. 
  • DNA?yı hasar görmekten korurlar, tümörlerin yeni damar oluşturmasını engellerler ve vücudun kendi antioksidan savunma enzimlerini çalıştırırlar. 
  • Çilekgillerin yenmesi diyabet, kanser ve beyin işlevlerinde azalmadan korunmamıza yardım ederler. 
  • Çilekgiller ayrıca beyin için de mükemmel yiyeceklerden biridir. Hafızayı güçlendirir. 


 
Bakliyatlar Kolon Kanserini Riskini %50 Azaltır 
  • Bakliyatlar ve mercimekler kaliteli bir beslenmenin en güçlü elemanlarıdır. En fazla besin içeren karbonhidrat kaynağıdırlar. 
  • Anti-diyabet ve kilo verdirici etkileri vardır, çünkü yavaş sindirilirle ve kan şekerini dengelerler. Bu da yediklerinizden tatmin olmanızı ve sık acıkmanızı önler. 
  • Ayrıca suda eriyen lif içerdikleri için kolesterol düzeyini düşürürler. Ayrıca yüksek lif ve erimeyen nişasta içerirler ve bunlar sindirim enzimleri tarafından parçalanmaz. 
  • Artı olarak bu lif ve nişasta barsak bakterileri ve yağ asitleri tarafından fermente edilerek kolon kanserine karşı korunma sağlarlar. 
  • Haftada en az 2 kez bakliyat ve mercimekgilleri yerseniz kolon kanseri riskinizi %50 azaltırsınız. 
  • Mercimek yemek ayrıca ağız, larinks, farinks, mide ve böbrek kanserlerinin riskini düşürür. 

 
Kuruyemişler Çok Fazla Protein İçerirler 
  • Kuruyemiş ve yağlı çekirdekler(kabak ve ay çekirdeği) sağlıklı yağlar,fitosteroller, mineraller, antioksidanlar dahil olmak üzere geniş bir besin içeriği sunarlar. 
  • İdeal kilonun korunmasını ve diyabetten korunmayı sağlarlar. 
  • Keten tohumu, chia, kendir tohumları omega 3l'erden yana çok zengindirler. Keten tohumu ayrıca lif ve lignanlardan yana da zengindir. 
  • Keten tohumu tüketimi değişik birkaç mekanizma ile kalp hastalığından korur. 
  • Keten tohumu ve susamda bulunan lignanlar ise anti-kanser etkilere sahiptir. Ayçekirdeği özellikle protein ve minerallerden yana zengindir. 
  • Kabak çekirdeği demir ve kalsiyumun zengin kaynaklarıdır ve harika bir çinko kaynağıdır. 
  • Susam dünyadaki herhangi bir yiyecekten çok daha fazla kalsiyum içerir ve bu arda zengin E vitamini kaynağıdır.Yine siyah susam antioksidanlardan yana oldukça zengindir. 
      Kaynak. doktorsensin.com
 

 

27.11.2012