Sağlıklı Yaşayarak Risk Faktörlerinden Uzak Durun

Sağlıklı Yaşayarak Risk Faktörlerinden Uzak Durun

FORMUNUZU KORUYUN İdeal kiloya sahip kadınların, fazla kilolu olanlara göre menopoz dönemi sonrası meme kanserine yakalanma riskleri daha az. Araştırmalara göre, hormon tedavisi almayan kadınlar menopozdan sonra 10 veya daha fazla kilo verdiklerinde diğerlerine oranla daha az risk taşıyor.

HAFTADA EN AZ 4 GÜN SPOR YAPIN
Çalışmalar, menopoz öncesi dönemde haftada en az dört gün düzenli spor yapmanın meme kanseri riskini azalttığını gösteriyor. Menopoz sonrası düzenli spor daha da önemli. Bu dönemdeki kilo alımı, östrojen düzeyini yükseltiyor ve hastalığa yakalanma riskini artırıyor. 
 
ETİ KISITLAYIN. SEBZE VE MEYVEYE AĞIRLIK VERİN
Yağ içeriği yüksek besinler uzun süreli tüketildiklerinde kandaki östrojen düzeyleri yükseldiği için meme kanseri riski artıyor. Haftada beş kez kırmızı et yenmesiyle meme kanseri riskinde artış olduğunu gösteren çalışmalar var. 
 
YAĞ TÜKETİMİNİ AZALTIN
Enerji alımını azaltıp, vücudunuzun yağ yüzdesini ideal seviyelerde tutarak meme kanseri riskini azaltabilirsiniz. Aldığınız total enerjinin sadece yüzde 20-25'in yağdan gelmesine dikkat edin
 
ÇOCUĞUNUZU BOL BOL EMZİRİN
Emzirme hem annenin hem de bebeğin kansere yakalanma riskini düşürüyor. Özellikle bebeğinizin büyümesinde bir sorun yoksa ve doktorunuz gerek görmüyorsa 6 ay sadece anne sütüyle besleyin. 
 
30 YAŞINDAN ÖNCE ANNE OLUN
Araştırmalara göre ilk çocuğunu 30 yaşından sonra doğuran kadınlarda meme kanseri görülme oranı 20 yaşından önce doğuranlara göre iki kat fazla.
 
HORMON İLAÇLARINDAN UZAK DURUN
İleri yaştaki kadınlar, menopoz sonrasında başlanan "hormon yerine koyma tedavileri'yle östrojen ve progesteron gibi kadınlık hormonları alıyor. Ostrojenin yanı sıra progesteron da içeren kombine tedavilerin, sadece östrojen içeren tedavilerden daha riskli olabileceği düşünülüyor. 
 
SİGARAYI BIRAKIN, ALKOLÜ SINIRLANDIRIN
Sigara kullanımı, meme kanseri dahil olmak üzere birçok kanserin gelişme riskini artırıyor. Ayrıca çalışmalar, her gün düzenli olarak üç kadeh ve daha fazla alkol tüketenlerdeki meme kanseri riskinin tüketmeyenlere oranla yüzde 40 daha fazla olduğunu gösteriyor. 
 
STRESİN ESİRİ OLMAYIN
Batı tarzı yaşamın vazgeçilmez unsurlarından stres, bağışıklık sistemimizi zayıflatıyor. Vücudumuz farklı enfeksiyon ve toksik ajanlarla savaşmak için özel bir sisteme sahiptir. Bu sisteme bağışıklık sistemi denir.
 
BU BESİNLERE ÖNCELİK VERİN 
Yeşil çay,balık, havuç, karnabahar, kabak, süt ve süt ürünleri meme kanserine yakalanma riskini düşürüyor. 
 
BUNLARDAN UZAK DURUN 
  • Keten tohumu; Eskiden östrojen düzeyini azaltarak kadınlarda hormona bağlı kanser oluşumu riskini azalttığı söylense de günümüzde tümör oluşumunu artırabileceği yönünde çalışmalar var. 
  • Tütsülenmiş ve tuzlanmış salamura etler dokularda olumsuz etkileşime girerek, kanser oluşumunu artırıyor. 
  • Ayrıca kızartmalardan, tütsülenmiş ve mangalda pişmiş etlerden de uzak durun.
Kaynak:doktorsensin.com

















 

 

22.02.2013