Vücudunuzu Yaza Hazırlayın

Vücudunuzu Yaza Hazırlayın

 İdeal Kiloda Olmayı Hedefleyin 

Zayıflamanın sınırı sağlıklı kiloyu iyi bilmekten geçiyor. İdeal kilo, kişinin kendisini fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden iyi hissettiği kilodur. İdeal kilonuzu Beden Kitle İndeksi( BKİ) 'nize göre hesaplayabilirsiniz. BKİ:Boyun karesinin (m²) vücut ağırlığına (kg), bölünmesi ile hesaplanır. İdeal BKİ kadınlar için 19-21, erkekler için 21-23 aralığında olmalıdır.
 
Popüler Diyetlerden Uzak Durun! 
Tek besine dayalı, kısa sürede hızlı kilo vermeyi vaat eden popüler diyetler kilo vermek için geçici çözümlerdir. Bu tarz diyetler size sağlıklı ve sürdürülebilir bir beslenme alışkanlığı kazandırmazlar ve verilen kilolar kısa sürede geri alınır. Tek besine dayalı düşük kalorili diyetlerle kilo verildiği sanılır oysa ki yağ kaybı yerine tamamıyla kas ve sıvı kaybı görülmektedir. Bu durum metabolizmanızın yavaşlamasına ve besin ögelerinin dengesiz alımıyla birlikte vitamin-mineral yetersizliğine neden olarak sağlık problemlerine yol açar.
 
Güne Kahvaltı ile Başlayın 
Yağ yakımını sağlamak ve hızlandırmak için metabolizmanın en iyi çalıştığı sabah saatlerinde yeterli ve dengeli kahvaltı yapılması şart. Sabah uyandıktan sonra, 1 saat içinde kahvaltınızı ederek güne başlayın. Gün boyunca enerjik ve tok kalmak için simit, poğaça ve meyve suyu yerine; esmer ekmek ve beyaz peynirle hazırlanmış bir tost veya yoğurt, meyve ve yulaf ezmesiyle hazırlanmış dengeli bir kahvaltı yapın. Vücudun sıvı ihtiyacını karşılayın!
 
Vücudun Sıvı İhtiyacını Karşılayın! 
Su besinlerin emilimi, sindirimi, toksik maddelerin vücuttan atılması ve vücut ısısının ayarlanması için gereklidir. Su aynı zamanda iştahın baskılanması ve metabolizmanın düzgün çalışması için önemlidir. Bu nedenle günde en az 8 - 10 bardak su içilmelidir. Çay ve kahve yerine; bitki / meyve çayları tercih edilmelidir.
 
Haftada 2-3 Kez Balık Yiyin 
Güneşin deri üzerindeki olumsuz ( yanma, yaşlanma gibi ) etkisinden korunmak için diyetinizde yeterli miktarda omega3 yağ asitlerine yer vermelisiniz. Omega- 3'ün en iyi kaynakları ise somon, ton, sardalya ve uskumru gibi yağlı balıklar ile semizotu, keten tohumu yağı ve ceviz gibi besinlerdir. Haftada 2 - 3 kez 150 - 200 gram ızgarada, fırında veya buğulama balık yemeye özen gösterin. Yağda kızartmadan uzak durun. Yeterli balık tüketemediğiniz durumlarda omega-3 takviyesi alabilirsiniz.
 
Her Gün Düzenli Egzersiz Yapın 
Egzersiz obezite, diyabet, kalp hastalıkları gibi birçok kronik hastalığın önlenmesinde önemli faktörlerden biri. Düzenli egzersiz yapmak vücudun insülin hormonuna olan ihtiyacını azaltıyor ve kan şekeri düzeyinizi daha rahat kontrol etmenize yardımcı oluyor. Ayrıca kas kitlenizi arttırıyor ve metabolizmanızı hızlandırıyor. Yaz mevsiminde kışın rehavetinden kurtulup haftada en az 3 - 4 kez, mümkünse her gün 30 dakika yürüyüş yapın. Hafta sonları da yüzmeye zaman ayırın.
17.05.2013