YAZ AYLARI İÇİN 10 ÖNEMLİ BESLENME ÖNERİSİ

YAZ AYLARI İÇİN 10 ÖNEMLİ BESLENME ÖNERİSİ

 Kışın etkilerinden kurtulan bedenimiz aynı doğa gibi havanın ısınmasıyla birlikte canlanır. Kış aylarında azalan hareket etmeği isteği ve imkanı güneşin kendini hissettirdiği bu günlerde artmaya başlar. Kalın giysilerle örtülen beden ince giysilerin giyilmesiyle birlikte sinyalleri verir ve "hızlı kilo vermeği isteği" oluşur. Peki ne kadar hızlı kilo verilebilir? Hızlı kilo vermek sağlıklı mıdır? 


1) Öncelikle hızlı zayıflama sağlıklı değildir. 5-6 ayda alınan kiloların 2 haftada verilmesi gibi bir durum söz konusu değildir. Öncelikle kilo konusunda gerçekçi ve sabırlı olup gerçek hedefler belirlemeniz gerekir.

2) Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Kahvaltı gün için gereken enerjinin bir başlangıcıdır. Kahvaltının atlanması durumunda beden sabah gerekli olan enerjiyi alamayacak açlık durumu artarak diğer öğünlere enerji olarak fazla yük binecek ve sonuç olarak kilo vermek zorlaşacaktır. Bunun için mutlaka kahvaltı edin.

3) 4 besin grubu vardır; meyve ve sebze,tahıllar,et,yumurta, kurubaklagil ve süt ve süt ürünleri.Sağlıklı bir beslenme için gün içinde bu 4 besin grubundan eşit miktarda tüketilmesi gerekir. 
   
4) Tatlı isteği oluştuğunda seçimi doğru karbonhidratlardan yapın. Bunun için meyveler ilk tercih olmalıdır. Tarçınlı bir bardak bitki çayı veya bir bardak tarçınlı süt kan şekerinizi dengeleyerek tatlı isteğinizi ortadan kaldıracaktır.

5) İçeceklerinize şeker kullanmayın. Günde kullanmayacağınız 1 küp şeker size yılda en az 1kg verdirir.

6) Kış aylarında azalan sıvı gereksinimi havaların ısınmasıyla birlikte artan terleme sonucu kaybedilen su ve elektrolitlerin yerine konması ve sindirim sisteminin düzenli bir şekilde çalışması için günde en az 2 lt su tüketilmelidir.

7) Egzersiz yapın. Haftada 3 gün yapılacak 45 dakikalık yürüyüş ağırlık kaybınızı hızlandırarak size zindelik kazandıracaktır.

8) Beslenme günlüğü tutun. Böylelikle yapılan hataları daha kolay fark edeceksiniz. Fazla kaçırılan bir öğün sonucu diyeti bozmak yerini telafisini yapmayı çalışın.

9) Margarin gibi katı yağlardan uzak durun. Bunun yerine yemeklerde zeytinyağı tercih edin.

10) Güneşin zararlı etkilerinden korunmak için omega-3 alımınızı arttırın. Bunun için haftada 2-3 kez ızgara,buğulama veya fırında balık tercih edin.Ayrıca semizotu gibi yeşil yapraklı sebzeler ve sert kabuklu fındık ceviz gibi yemişler de omega-3 yönünden zengindir.
                                  
                                                                                           DYT. MERVE AYYILDIZLI


 
04.07.2014