Yaza Hazırlanırken

Yaza Hazırlanırken

Hareket Etmeye Başla 

Mayo sezonundan önceki haftalarda, vücudunu daha çok hareket ettirmeye çalış. Bu, bozuklukları kumbaraya atmaya benzer. Her bir fiziksel aktivite bir şeyler ekler. O zaman müziği aç ve dans et. İşte merdivenleri kullan. Her bir ter damlası, seni amacına daha çok yaklaştıracaktır.
Zaman Kazandıran Sıkılaşma: Çömelme 
Popo ve kalçalar için, uzmanlar çömelmeyi tavsiye ediyor. Bunu yapmanın en basit yolu, duvarın ve ya egzersiz topuna karşı görünmez sandalyenin üzerine çömelin. Bacaklarınızı kalça genişliğinde açın, ve sırt ağrılarından kaçınmak için karın kaslarınızı kasın. Daha güçlü olmaya başlayınca, yoğunluğu artırmak için elinize ağırlık alabilirsiniz. 6-12 tekrarlı 3 set yapmaya çalışın.
Not:Eğer herhangi bir egzersiz sizi iyi hissettirmezse, bırakın ve bir fitness eğitmeni ile görüşün. Durumunuza bağlı olarak, bazı egzersizler tavsiye edilmeyebilir.
Kalorileri Kesin 
Patates kızartması yerine hafif kalorili meyve ve sebze tabağını tercih etmek, kolay bir başlangıçtır. Önemli faydalar, işlenmiş karbonhidratları keserek elde edilir: beyaz ekmek, makarna, pirinç, ve tabi ki şeker. Bunlar sizin iştahınızı açar ve kilo almanıza sebep olurlar. 
Pilates vücudun çekirdeğini güçlendirir: sırt ve karın. Derse gidemiyor musunuz? Evinizde de bazı hareketleri uygulayabilirsiniz. Yere uzanın ve hafifçe bacak ve kollarınızı kaldırın. Yeni başlayanlar dizlerini kırık ve kollarını yere paralel tutmalılar. Daha deneyimli oldukça, bacaklarınızı düz tutmaya çalışın. Bu hareketi yapmak sırt ve karın kaslarınızı aynı anda sıkılaştıracaktır. 
Protein İle Doldurun 
Lif ve protein açısından zengin yiyecekler, sindirim sürecinin yavaşlamasına yardımcı olurlar. Sonuç olarak ise, mideniz daha uzun süre dolu hisseder ve beyine daha fazla yemek yemeğe ihtiyaç olmadığı mesajını gönderir. Daha az kalori ile, daha fazla mutlu olursunuz.
Salata Konusunda Seçici Olun 
Salatalar sizi doyurur ve daha kilo aldırıcı yemeklere karşı koymanıza yardımcı olur. Fakat, bütün salataların düşük kalorili olmadığını unutmayın. Salata sosları, yağlar, krutonlar, ve peynir; salataya ek kalori ve yağ ekler. Yağı düşük ve sağlıklı salata için, ıspanak ve biberler gibi taze sebzelere bağlı kalın.
Şişkinliği Azaltın: Lifi Artırın 
İştahınızı azaltmanın yanında, lifler kabızlık ve şişkinliği de önler. Yüksek lifli beslenme karnınızın daha düz görünmesine yardımcı olabilir. Sadece hızlıca çok fazla yemek konusunda dikkatli olun. Bazı yüksek lifli yiyecekler (fasulye gibi) şişkinliği başlangıçta daha kötü yapabilir. Diğer lif kaynakları ise sebzeler, meyveler ve tüm tahıllardır.
 
Şişkinliği Azaltın: Tuzu Bırakın 
Doktorlar uyarıyor ?Tuz sizin kirpi balığı gibi şişmenizi sağlar.? Ve şişkinlik günlerce sürebilir ? bikininizi ilk kez giyeceğiniz zaman, bu hiç iyi bir şey değildir. Konserve yerine taze yiyecekler yiyerek tuzu azaltın. Ayrıca yemek yerken, sos olup olmadığını sorun. Şişkinliği azaltmanın bir diğer yolu da gün içerisinde azar azar yemek yemektir.
İstenmeyen Tüylerden Kurtul 
Bikini bölgesindeki istenmeyen tüylerden kurtulmanın bir çok yolu vardır. Traş etmek hızlı bir yoldur. Tüy dökücü kremler istenmeyen tüylerden iki haftaya kadar kurtulmanızı sağlarlar. Ağdanın daha uzun süreli sonuçları vardır, elektroliz ve lazer epilasyon ise kalıcı çözümler olarak görülebilirler. Lazer epilasyon koyu tüylü ve açık tenli insanlarda en iyi sonuçları verir, ve bu özellikle bikini bölgesinde etkilidir. Dermatologlar size hangi yöntemin sizin ihtiyaçlarınıza en çok uyduğunu söyleyebilirler.
Güvenli Bronzlaş 
UV ışınlarının zararları insanlar tarafından öğrenildikçe, güneşsiz bronzlaşma ürünleri popülerleşiyorlar. Günümüz ürünleri vücudunuza bronz renk sürmeyi gerektirmiyorlar. Güneşsiz bronzlaştırıcılar, derinin üst katmanı ile etkileşen DHA adında bir madde içeriyorlar. Bu madde giysilerinize bulaşmayan bir renk değişimi sağlıyorlar. Bronzluk, ölü deriler döküldükçe yavaş yavaş kaybolur.
Pedikür Yaptır 
Güzel bir pedikür, bikini sezonu şekline girmen için seni motive etmeye yardımcı olur. Eğer kuaföre gideceksen, randevunu ayak banyolarının en temiz olduğu an olan sabaha al. Malzemelerinizi yanınızda götürün. Çünkü bakteri ve mantarlar insanlar arasında kolayca transfer olurlar. Ayrıca gitmeden bacaklarınızı da traş etmeyiniz. Bakteriler küçük kesiklerden de girebilirler.
Kaliteli Bir Gözlük Satın Alın 
  • Güneş gözlüklerinin organik materyalleri çam ağacının reçinesinden yapıldığı için, hammaddesi ultraviyole ışınlarını geçirmez. Plastik camlı güneş gözlükleri hem ultraviyoleyi geçirmez, hem de kırıldığında göze zarar vermediği için önerilir, 
  • En dikkat edilmesi gereken noktanın, gözlüğün UV ışınlarını absorbe etmesi olduğu unutulmamalı, 
  • Gözünde optik sorunu olanlar numaralı güneş gözlüğü kullanmalıdır, 
  • İşportadan gözlük alınmamalı, gözlük alırken kalitesine güvenilenler tercih edilmeli, 
  • Güneş gözlüklerinin güneşe doğrudan bakıldığında gözü koruduğu gibi bir yanılgıya düşülmemeli. Böyle bir durumda görme noktasında geriye dönüşü olmayan hasara yol açılabilir, 
  • Özellikle açık göz rengine sahip olanlar gözlerini güneş ışığından daha çok korumalıdır. Çünkü açık renk gözlüler koyu renk gözlülere göre daha hassastır.
15.04.2013